1. Ahhoz, hogy sikeres legyél az életben, először fontos tudnod, hogy mit is jelent számodra a siker. Gondolkodj el azon, hogy milyen célokat szeretnél elérni, és mit jelent számodra az elért eredmény. Ezután hozz létre egy tervet, amely segítségével elindulhatsz ezek felé. Legyenek konkrét és mérhető célok, és állíts fel időkereteket, hogy motivált maradj a kitűzött úton.
Emellett fontosak azok a pszichológiai és mentális tényezők, amelyek hozzájárulnak a sikeres élethez. Figyelj oda önmagadra, fejleszd ki az önvezérelést és az időbeosztást, és tanulj meg hatékonyan kommunikálni másokkal. A kitartás, a motiváció és a hibákból való tanulás is fontos szerepet játszik a siker elérésében.
2. A stressz kezelése kulcsfontosságú az egészséges és boldog élet elérésében. Először is, fontos felismerni és elfogadni a stresszt, valamint megérteni, hogy hogyan hat rád. Gyakorolj a tudatosság és a jelenlét állapotának kialakítására, például a meditáció vagy a légzéstechnikák segítségével. Ez segít csökkenteni a stresszt és növeli a mentális harmóniát.
Emellett fontos olyan tevékenységeket beiktatni az életedbe, amelyek segítenek ellazulni és kikapcsolódni. Ez lehet például sportolás, hobbi vagy időtöltés a kedves emberekkel. De ne felejtsd el, hogy az egészséges étkezés, a megfelelő pihenés és a rendszeres testmozgás is segíthet a stressz kezelésében.
Az ember legyen türelmes és legyen kitartó a stresszkezelési módszerek kipróbálása során. Mindenki más módon küzd a stresszel, ezért keresd meg azt a módszert, ami neked a leginkább megfelelő és hatékony a saját személyiséged szempontjából.
Mit szólnál egy konkrét példához? Hogy is kezeltem le egy ügyfelem problémáját, tekintettel a könyvelő cégének vezetését. Lásd és kövesd nyomon levelezésünket:
Levelem ügyfelem felé:
Szia Editke!
Nagyon örültem, hogy beszéltünk, és hogy a véleményemet kéred, annak kifejezetten örültem és megtisztelő számomra.
Jót érzek irányodban, és a céggel kapcsolatban is jók a megérzéseim. Szerintem minden jó irányba halad, és pozitív dolgokra számíthatsz a közeli és távoli jövőben is.
Talán elsőre „kicsit soknak” tűnik, amiket itt leírok, de biztos vagyok benne, hogy ha munkaeszköznek használod, és időnként visszatérsz hozzá, hogy egy-egy pontot megvalósíts, akkor előre fogsz lépni.
Tudom egyik sarkalatos pont, hogy az iroda jól működjön. Bizony a „régit” valahogy meg kell változtatni. Erre gondolj, amikor olvasod.
Nem érzelmi alapon, nem családiasan kell vezetni szerintem, hanem biztos alapokon. (ezt már utólag írtam hozzá, mikor próbáltam rájönni a „lényegre”)
1.
A kis csapatodban jellemzően változás várható. Fontos, hogy a siker érdekében a csapatnak alkalmazkodnia kell a változásokhoz és kihívásokhoz. A helyzetek folyamatosan változnak, és a csapatod akkor lehet a legsikeresebb, ha megtanulnak együttműködni és minden helyzetből a lehető legtöbbet kihozni. A siker abban rejlik, hogy új kihívások kezdetén fontos a rugalmasság, valamint az új lehetőségek felismerése és kihasználása.
Itt arra gondolok, hogy mikor új cég kerül a látókörötökbe, akkor bizony azt újnak kell tekinteni, nem szabad ráhúzni a sablonokat, és mindenkinek úgy is kell a feladathoz állnia.
Mindig kiemelt figyelmet kell szentelni minden apróságnak, és igencsak kiemelt figyelemmel kell a kapcsolatot megteremteni az ügyféllel.
Én ebben láttam hiányosságot, hogy egy új ügyféllel nem kezdeményeztük a kapcsolatteremtést és nem éreztettük az ügyféllel, hogy milyen fontos nekünk.
Szerintem minden ügyféllel úgy kell bánni, mintha ő lenne az egyetlen ügyfelünk, és minden figyelmünk és gondoskodásunk az ővé. Ezt kell vele elhitetni, úgy kell vele beszélni.
Ezt én is folyamatosan tanultam és a munkám vége felé már igy kommunikáltam az ügyfelekkel, különösen az újakkal.
Szintén nagyon pozitívan, de állandóan fent kell tartani a „figyelmüket velünk kapcsolatban”, persze ezt úgy értem, hogy azt érezzék, hogy folyamatosan figyelünk rájuk.
Tudom, te is sokat gondoltál hírlevelekre, születésnapi figyelmességre, akár névnapira is. Ez nagyon jó lenne rendszeresen, és kiemelkedő figyelemmel, nem általánosságban, itt a hírlevelekre gondolok. Tudom, ez sok munkának tűnik, de az is, viszont rendkívüli módon ápolja az ügyfélkapcsolatot.
Látod, az zavarja, ha mástól, idegenektől kapnak e-maileket, de ha tőled Editke, akire felnéznek, akit szeretnek, és a legfontosabb vagy az életükben, mert ez így van, nagyon is szívesen fogadják, és nagyon pozitívan.
Te is tapasztaltad, hogy nagyon érzékenyek az ügyfelek, mind vezető emberek. Gondolj arra, hogy neked is hasonlók a körülményeid. Te is ugyanabban a cipőben jársz. Érzékeny vagy, egésznap dolgozol, sohasem tudsz lazítani, és figyelned kell, a dolgozók érzésire is, mert ők is érzékenyek. Ez teher a válladon. De lehet édes teher is persze.
2.
A csapatnak nagyobb önfegyelemre és belső erőre van szüksége a siker eléréséhez. Az erősek és bátor egyének közösen dolgozhatnak a célok elérésén, ezért minden csapattagnak meg kell találni a saját erősségeit és bátorságát, hogy hozzájárulhasson a közös munkához.
Továbbá, az empátia és a megértés is kulcsfontosságú lehet a csapat egységének megőrzésében és az együttműködés fejlesztésében. Fókuszáljatok arra, hogy támogassátok egymást és közösen küzdjetek le minden akadályt.
3.
A csapatnak határozott vezetésre van szüksége.
Az önfegyelmet a strukturált munkafolyamatok és következetes szabályok kihangsúlyozásával lehet növelni.
Az empátiát pedig azáltal lehet fejleszteni, hogy mindenki meghallgatja egymást és őszinte visszajelzéseket ad.
Mindezek kombinációjával elérhető, hogy a csapat jobban együttműködjön, kevesebb hibát kövessen el, és nagyobb sikereket érjen el.
A csapat számára a stabilitás és az ünneplés fontos részei a munkahelyi kultúrának.
Annak érdekében, hogy strukturáltabbá tegyétek a munkafolyamatokat, létre kell hozni egy olyan rendszert, amely támogatja a stabilitást és az egyértelmű célt.
Fektessetek hangsúlyt a részletes tervezésre és a világos kommunikációra.
Ezen felül, ünnepeljétek meg a kis sikereket is, hogy a csapat motiváltan és elkötelezetten dolgozzon tovább.
A hatékony visszajelzési rendszer bevezetéséhez először fel kell oldani a kommunikációs gátakat és a félelmeket a csapaton belül.
Gyakran előfordulhat, hogy a csapattagok tartanak a visszajelzés adásától vagy fogadásától.
Érdemes olyan biztonságos környezetet teremteni, ahol mindenki nyugodtan és őszintén megoszthatja a gondolatait és érzéseit.
Továbbá, legyenek világosan meghatározva a visszajelzés adásának szabályai és gyakorisága, hogy mindenki tudja, mikor és hogyan várható visszajelzés.
Ez segíthet a csapaton belüli kommunikáció javításában és az együttműködés erősítésében.
4.
Kezdeményezni kell, és bátor lépéseket kell tenni a kommunikációs gátak lebontása érdekében.
Első lépésként érdemes nyílt és közvetlen párbeszédet indítani a csapat tagjaival, ösztönözve őket arra, hogy bátran fejezzék ki érzéseiket és gondolataikat.
Fontos a lelkesedés és a pozitív hozzáállás, amely motiválja a többieket is, hogy aktívan részt vegyenek a kommunikációban.
Emellett szervezzetek rendszeres csapatépítő tevékenységeket, amelyeken keresztül jobban megismerhetitek egymást és erősíthetitek a kölcsönös bizalmat.
Bizony egy klassz kirándulás, vagy színház, együtt, sokat lendíthet. Nagyon figyelni kell, hogy mikor és hol, hogy mindenkinek kényelmes legyen. De ezt fel lehet mérni, mindenki tesz egy javaslatot, és abból egy közös eredményt kivonni.
Szintén nagyon jó ötlet közös önfejlesztő tréning, vagy egy tanfolyam, ami növeli a közösen eltöltött időt, és együtt meg lehet beszélni az eseményeket, a kezdeményezéseket.
Ezeket bizony rendszeresen.
5.
Editke túlterhelt vagy és túl sok felelősséget vállalsz magadra. Emiatt hibázol a feladatok megoldása során. Ahhoz, hogy ügyesebb legyél és kevesebb hibát kövess el, csökkenteni kell a terheidet és jobban kellene delegálni a feladatokat. Továbbá, érdemes lenne átnézni, milyen feladatokat tudnál te hatékonyabban elvégezni, és milyen teendőket lehetne másoknak átadni.
Azokat a feladatokat érdemes delegálni, amelyek érzelmi támogatást vagy szociális interakciókat igényelnek.
Ezek a feladatok lehetnek például ügyféltámogatással kapcsolatos teendők vagy csapattársak közötti kommunikációs feladatok. Azáltal, hogy ezeket a feladatokat másokra bízod, több energiát fordíthatsz a stratégiai és szervezési teendőkre, ezáltal jobban koncentrálhatsz azokra a területekre, ahol erősebb és hatékonyabb lehetsz.
Bizonytalan vagy a feladatok delegálásában és esetleg nem látsz egyértelműen, kire bízhatnád őket.
A csapaton belül lehetnek olyan tagok, akiket még nem ismertél meg igazán jó jelölteknek ezekre a feladatokra.
Javaslom, hogy beszélgess a csapattársakkal, és mérd fel képességeiket és hajlandóságukat a további felelősségek átvállalására.
Ez a nyitott kommunikáció segíthet megtalálni a megfelelő személyeket.
Kezdeményezőbbnek kell lenned és aktívan lépéseket kell tenned a jobb szervezés érdekében.
Először is, érdemes prioritásokat felállítani és azokat a feladatokat előtérbe helyezni, amelyek a legfontosabbak és legidőérzékenyebbek.
Fontos, hogy ne félj segítséget kérni és feladatokat delegálni másokra, amikor szükséges.
6.
Emellett figyelj oda arra is, hogy időt szánj a pihenésre és az önmagad feltöltésére, hiszen a túlterheltség hosszú távon kimerültséghez vezethet.
7.
A stabilitás és a gyakorlatias megközelítés segítségével kell prioritásokat felállítania.
Első lépésként készíts egy részletes teendőlistát a napi feladatokról, és osszd fel őket fontosságuk és sürgősségük szerint. Azokat a feladatokat, amelyek közvetlenül hozzájárulnak a csapat vagy a projektek hosszú távú céljaihoz, helyezd az első helyre.
Ezenkívül figyelj arra is, hogy azokat a feladatokat, amelyek másokra is hatással vannak, időben kezelje, hogy ne akadályozza a csapat többi tagját.
Fontos, hogy minden nap végén értéked újra a feladatokat, hogy elfogulatlanul lásd, mi a következő legfontosabb teendő.
Ez a megközelítés radikális változásokat hozhat az életedben, ami hosszú távon pozitív hatással lesz a sikereidre.
A régi, nem hatékony módszerek elengedése és új, strukturáltabb folyamatok bevezetése lehetővé teszi számodra, hogy jobban tudd kezelni a terheidet és teljes mértékben kihasználd képességeidet. Ez a megújulás új lehetőségeket nyit meg számodra, és segít abban, hogy sikeresebben és magabiztosabban haladj előre az életben.
8.
Ne félj új kollágákat kipróbálni és régieket elengedni. Feltéve, hogy az új emberket mindig ˇbeavatod” a céged életébe, stratégiáiba, jól menő vérkeringésége.
Kicsit talán úgy is érezheted, mintha csapdába estél volna vagy korlátozva lennél a jelenlegi helyzetedben. Belső félelmekre és önkorlátozásokra gondolok, amelyek megakadályoznak, abban, hogy előrelépj.
Lehetséges, hogy olyan kolléga van körülötted, aki negatív hatással van rád, és akitől meg kell szabadulnia a munkahelyi harmónia érdekében. Az új kollégák felvétele is szükséges lehet, de csak akkor, ha ez valóban hozzájárul a pozitív változásokhoz.
Hogy hogyan ismerd fel, kitől kell megszabadulni??
Azok a kollégák, akik negatívan befolyásolnak téged, gyakran túlterheltnek érzik magukat vagy másokat is túlterhelnek a munkájukkal. Ezek a kollégák hajlamosak lehetnek túl sok felelősséget átvállalni vagy másokra hárítani a feladataikat. Figyeld meg azokat, akik állandóan panaszkodnak a munkamennyiségre, túlzottan stresszesek vagy akik nem hajlandók együttműködni és segítséget kérni, mert ők lehetnek a negatív hatás forrásai.
Másik, hogy mérgező kollégákra több dolog is utalhat. Először is, ezek az emberek gyakran bizalmatlanok és védekezően viselkednek, folyamatosan falakat húznak maguk köré és nem hajlandók együttműködni. Gyakran érzik magukat fenyegetettnek, és hajlamosak lehetnek túlzottan éber és gyanakvó magatartásra. Szintén jellemző rájuk, hogy a saját érdekeiket helyezik mindenki más elé és visszatartó erőként hatnak a csapatmunkára és a munkahelyi harmóniára.
9.
Végezetül most arra kell koncentrálnod, hogy felismerd ezeket a korlátozásokat és legyőzd a belső félelmeidet.
Fontos, hogy bízz a saját képességeidben és keresztülvághass a mentális akadályokon.
Az, hogy tisztán látod a helyzetet és bátran cselekszel, segíthet neked a munkában és az életben egyaránt.
Szembesülj ezekkel a kihívásokkal, és bátor szívvel lépj előre az új lehetőségek felé. Ez az időszak nagy érzelmi bölcsességet és önismeretet igényel tőle. Valószínűleg ezért kerestél meg, ezért beszéltünk. Ez most fontos időszak az életedben.
Még egy dolgot, fontosnak tartok. Tekints magadra, mint egy normál ember és ne csak mint egy vezetőre. És gondolj rá, hogy neked is vannak szükségleteid és határaid.
Bátran hagyd magad mögött azokat a helyzeteket, személyeket vagy feladatokat, amelyek már nem szolgálnak téged. Első lépésként ismerd fel, hogy mindenkinek joga van az egészséges határokhoz, és te is kiállhatsz a sajátodért. Gondolj át minden olyan munkahelyi kapcsolatot, ahol úgy érzed, kihasználnak vagy nem tisztelnek. Kommunikálj tisztán és határozottan, állj ki a szükségleteidért és ne félj nemet mondani, ha úgy érzed, ez a helyes döntés.
Határozottan és stratégikusan kell fellépned, amikor valaki átlépi a határaidat. Kommunikálj egyértelműen és őszintén az érzéseidről és elvárásaidról. Fontos, hogy ne engedd, hogy a helyzet eszkalálódjon vitává vagy konfliktussá. Maradj nyugodt, de határozott, és ismételd el a határaidat, ha szükséges. Ha továbbra is problémás a személy, fontold meg az elbocsátást.
UI: Azt bizony már nem felejthetjük el, hogy többek között holisztikus gyógyító mester is vagyok. Szavaim magasabb tudat szinten részeddé válnak, és ez nagyon sokat fog lendíteni a dolgokon. Meglátod majd a változást. Szinte nem kell érte tenni semmi erőfeszítést. Könnyedén megoldod majd az „egészet”.
Most az a legjobb lépés, ha objektíven és logikus gondolkodással közelíted meg a helyzeted. Fontos, hogy minden információt, amit kaptál, alaposan átgondolj és rendszerezz, mielőtt döntést hoznál. A tiszta és racionális kommunikáció segíthet neked abban is, hogy tisztább képet kapj a további lépésekről.
Editke, máskor is szívesen segítek, bátran konzultálj velem.
Csodaszép Napot Kívánok!
Juli
Ügyfelem válasza:
Szia Julika!
Nagyon kedves Tőled amit írtál. Nagyon sok igazság van benne és nagyon szépen köszönöm.
Üdvözlettel,
Editke